enyavdwal.reismee.nl

alweer over de helft

Abel Tasman park 28-12-2019
Vandaag gaan we er voor het eerst echt op uit hier.
Want ja we zitten hier bij 1 van de mooiste parken en dit moeten we natuurlijk zien.
En nu spreek ik in we, wie is dat. Een duitse au-pair die ik gevonden heb op facebook, 1 van de weinige die eindelijk een reactie gaf, heb verschillende au-pairs allemaal al wel benaderd maar er zijn er maar weinig die echt reactie geven..

Dus zei stuurde mij een berichtje of we hier misschien wel heen konden gaan en hier af te spreken. Helemaal goed idee. Dus vervolgens ik Ashlee gevraagd, zei gelijk een boot voor ons geregeld en een taxi die ons de volgende dag vanaf het park op kwam halen.
Eenmaal in de taxi konden we hallo tegen elkaar zeggen, uiteindelijk is het een hele gezellige dag geweest. Zo zie je maar weer ook al ken je niemand je altijd weer nieuwe mensen leert kennen.
Dus aangekomen bij Kaiteriteriop de boot gestapt, dit was ongeveer een tochtje van een uur met de boot. Eenmaal aangekomen bij de eerste stop. de eerste baai. (onderweg nog een baby seal gezien, deze periode komen er nog veel meer tevoorschijn want ze zijn allemaal net geboren)
The Anchorage. Dit is een walk en relax; je kan hem namelijk zo zwaar maken als je zelf wil.
Aangekomen op het strand een plaatje. blauw water wit zand prachtig!
Dus even een stukje verder lopen, kwamen we bij de bordjes aan, wat gaan we doen we dachten oke laten we eerst naar Torent bay lopen dat is maar half uurtje (met low tij, wisten wij veel welke tijd hi tij en low tij is..... ) dus daar aangekomen, bleek dat we echt wel een andere kant op moesten dit ging niet lukken...
Dus hup plannen gewijzigd en eerst naar de Cleopatra pool. Een mooie wandelroute van ongeveer een uur, maar wat een uitzichten kom je ook weer tegen, het is werkelijk waar zo echt dat het niet meer echt lijkt.
En dan alweer Wauw alweer zo`n mooi plaatje, De Cleopatra pool, komt hoog uit de bergen een fijne waterval, de waterval zelf zie je hier niet en weet ook niet of je die kunt vinden. Maar hier komt die aardig laag en kun je er lekker zwemmen, en af en toe ook de mensen die er een glijbaan van maken. Tijd voor een picknick, en uiteraard eventjes over de rotsen klauteren en in het water duiken.

Dan gaan we verder, we dachten dat het ongeveer nog een dik half uurtje lopen zou zijn naar Torent bay, maar aangekomen bij het bord bleek dit nog om 50 min te gaan... Gaan we dit redden? want om 5 uur gaat onze boot terug, en op dat moment komt er een man aan lopen die vraagt aan ons wat onze plannen zijn, we leggen het hem uit. En vervolgens vraag ik aan hem ben je met de boot? Hij antwoord ja, ik vraag kun je ons misschien afdroppen bij de bay? Hij zegt oh ja dat kan wel! jump in! Dus zo gezegd, zo gedaan! Eenmaal in de boot kwamen we wat meer ter sprake en kwamen we erachter dat ik hem al eerder ontmoet had bij de familie thuis. Klein wereldje! Aangekomen bij onze volgende stop! Kan weer niet anders zeggen het blijft je verbazen hoe mooi dit eruit ziet die blauwe zee, het witte strand de oceaan op de achtergrond! I`m in love!

St. Arnoud track in Nelson nationaal park 1-4-2020
Vanochtend vroeg de wekker, en ik dacht nog zo ik ga lekker uitslapen, nee de wekker vroeg want het is nog 1,5 uur rijden naar de hike! Wat ga ik doen? ik heb opnieuw geen idee, er was een Nederlandse meisje dat in de facebook groep zetten of iemand zin had om morgen een hike te gaan doen? en ik dacht ag ja waarom ook niet?
Dus daar gaan we dan!
Het was een mooie rit alleen al om hier naar toe te rijden (inmiddels schrijf ik dit, en heb ik deze weg al zo`n 4 x afgelegd, in 3 weken tijd..) Hier konden we eerst niet de start plek vinden dus eventjes vragen bij informatie centrum. Bleek dat we goed zaten, maar toch nog klein stukje verder.

We begonnen vol goede moet lopen we wisten eigenlijk allebei niet zo goed wat we moesten verwachten. Na ongeveer een half uur lopen was het toch wel zwaarder dan we verwachten, dus is even opzoeken wat het nou precies was. dat bleek dat we nog zo`n 3 omhoog moesten lopen? om de top van 1700m te bereiken!

Eenmaal halverwege om 1400 m hadden we al een schitterend uitzicht! Maar was dit voor ons genoeg? nee, we moesten dat laatste stukje ook nog eventjes omhoog. Maar eerst even de nodige foto's maken en een picknick!

Eenmaal naar boven, we dachten we doen het nog wel eventjes, dit bleek toch wat zwaarder te zijn dan we dachten, maar we zetten nog even door! Af en toe goed vast houden aan de grond? want anders waai je weg! Het uitzicht daar doe je het dan weer voor! Hier onze 2de picknick! & uiteraard eventjes goed uitrusten voordat we aan de terugweg naar beneden beginnen. Waar we dan de heen weg 3,5 uur over hebben gedaan doe je op de terugweg in 2 uur...

Eenmaal terug, even bij Lake Rotoiti genieten van de zon, kletsen en heerlijk mensen kijken! En uiteraard de foto's maken die je hier iedereen ziet maken! Een prachtig meer tussen de mountains.

Queen charlotte sounds, picton, blenheim 18-1-2020
Vanochtend weer vroeg me bed uit. Want we zouden weer een mooi avontuur tegemoet gaan.
Te beginnen wie is we? Olivia (Finse au-pair) & Pia (Duitse au-pair). Dus onderweg. We zouden eigenlijk een boottocht doen om vervolgens te gaan hiken. Helaas was dit niet helemaal gelukt dus hebben we ons eigen weg gemaakt en hebben we de hike stukje bij beetje gedaan, en uiteindelijk lekker picknicken op het strand met een spelletje erbij!
Uiteindelijk zouden we weg rijden bij het eind punt van de Hike, maar hier was toch ook nog een heel mooi uitkijk punt waar we onszelf eventjes op de foto moesten zetten!

Door gereden naar Picton, Hier niet ver vandaan zouden we gaan slapen. Dus eventjes kijken wat Picton is, Een klein mooi dorpje. Hier komt ook de ferry aan vanaf Wellington. We kwamen aan en zagen dat er iets was op het strand dus onze weg vervolgd opzoek. Hier bleek een festival aan de gang te zijn. Uiteindelijk besloten om eerst naar ons huisje te gaan, terug te komen en dan te gaan eten. Hierna konden we weer terug gaan naar het festival, was een gezellig festival met leuke optredens. Met als slot een mooi vuurwerk!

Pelorus Bridge scenic tracks 19-1-2020
Vandaag een nieuwe dag., We hadden het plan om te gaan ontbijten om een farmers market in Blenheim. Dus in de ochtend uitchecken en onderweg. Hier hebben we een lekker Frans ontbijtje gehaald.

Daarna ons plan gemaakt om een watervalhike te gaan doen. Maar helaas we konden de hike niet vinden. Dus opweg naar plan B volgende hike
Bij de Pelorus Bridge. Hier hebben we dan een andere tocht gedaan opweg naar de watervallen (ja meervoud. maar de eerste was eigenlijk alleen een neervallend watertje..)

Doorlopen naar de volgende waterval, ook deze was niet heel groot maar goed, Wel groot genoeg om in te kunnen gaan zwemmen en ja een waterval zonder zwemmen heb ik afgezworen hier dus ik moet in elke waterval zwemmen waar het is toegestaan!

Na deze fijne verkoeling, op weg naar de volgende verkoeling een mooie korte wandeling naar een pracht plek om te gaan zwemmen. Heerlijk genieten beetje zwemmen, van de rotsen springen en genieten van de zon op je lichaam! i love it

A little piece of westcoast 25-1-2020
Dit weekend liep een beetje anders dan gepland. We zouden dicht bij huis kijken wat hier is, maar dat ging toch niet door. Dus uiteindelijk ben ik alleen op pad gegaan, heb de auto gepakt en ben naar Murchison gereden.

Hier is de grootste swingbridge van heel Nieuw-zeeland, Eenmaal aangekomen vond ik hem niet zo heel boeiend.. Dus voor de terug weg een superman geboekt om over de rivier heen te ''vliegen''

Hierna ben ik door gereden naar Westport, het was voor me gevoel alleen nog iets te vroeg om al naar mijn hostel te gaan dus ben ik eerst naar Tauranga Bay. Hier moet een hele zeenhonden colonie zijn. En ja hoor, dat was het zeker ik denk dat er in totaal wel zo`n 50 zeehonden lagen. Soms moest je wel goed kijken waar ze zijn maar ze zijn er zeker!

Daarna door gereden naar mijn hostel, hier aan gekomen kon ik gelijk beslissen om of ik ook mee wou suppen, en een pizza wou die daar vers gebakken zou worden. Natuurlijk zeggen we geen nee. dus hup! we gaan. Was geen verkeerde keuze om lekker te gaan suppen, het water was heerlijk, mooie ondergaande zon en een prachtig uitzicht!

Eenmaal terug gekomen bij het hostel kwam ik in gesprek met een Italiaans meisje, hier de avond lekker mee gekletst, uiteindelijk kwamen er nog 2 jongens bij waarvan er 1 ook uit Italie kwam, de volgende dag wouden we graag surfen en hun hadden wel een extra surfplank. Dus het plan om te gaan surfen! Helaas de volgende ochtend was er bij het ene strand te hoge golven, en op het andere strand waren er geen golven. Dus afgesloten bij een cafè en daarna mijn weg naar huis gestart!

Nog een tussenstop gemaakt bij Lake Rotoroa (Nelson nationaal park) ook een prachtige lake het enige nadeel is een hele hoop sandflies! om gek van te worden!

Verder nog even een kleine update van mijn ‘’werk’’?
Dat gaat heerlijk, ik geniet van alle momenten samen met de kinderen, we wonen bij het vakantiepark dus we hebben de gelegenheid om dan ook elke dag lekker hier op het park te spelen en natuurlijk minimaal 1 keer per dag in het zwembad te zwemmen.
De kinderen zijn inmiddels ook goed aan mij gewend en komen lekker naar me toe om dingen te ondernemen, maar ze zijn ook lekker zelfstandig om alleen te spelen.
Maar ook vinden de meiden het erg leuk en lekker om het 1 en ander te bakken. Dus dat doen we ook volop!

De afgelopen weken was er ook nog veel familie over de vloer, het is natuurlijk nog steeds vakantie. Dus hiermee ook op pad naar leuke dorpjes, lekker uit eten, en de nodige playgrounds.

Dus ja, kortom? Ik vermaak me hier wel!
Een kleine planning voor de komende weken?

Aankomend weekend naar Christchurch met de Familie, en daarna heb ik nog een aantal weekenden voor mezelf, we hebben nog de verjaardag van Layne à Poolparty
En dan eind maart vertrekken we voor een weekje naar Australië, en als ik dan terug kom zullen mijn lieve papa, mama, broer en Daphne hier al gearriveerd zijn! ?
Dus genoeg weer om naar uit te kijken!

Oke, dat was wel weer een heel verhaal!

Reacties

Reacties

Monique

Wauw,
wat weer een mooie plaatjes en belevenissen. Ik zou er graag ook een keer kijken. Geniet nog van de komende maanden Enya!

Eric

Prachtig al die belevenissen te lezen met de mooie foto’s erbij.
Wij hebben vandaag geboekt, dus nog even en dan gaan wij ook al dat moois van dichtbij zien.

Madeleine

He schat mooi om te lezen. Zo krijg ik nog steeds meer zin dit ook allemaal mee te maken.

Manon

JIPPIE!! Kan niet wachten om je weer te zien over 1,5 week!!

Tineke van den Berg

Bedankt lieve Anya voor je mooie verslag en foto's. Wat schrijf je leuk en wat zijn je foto's mooi. Ik zit op de bank, als naar buitenkachels kijk zie ik het merest suffer weer dat je je kunt voorstellen. Met jouw verhaal is het zomer. Over een paar weekjes zijn jullie allemaal bij elkaar. Dat is ook weer feest om naar uit te kijken.

Amy van der Kuil

Joh wat ben je weer druk geweest!! Heel leuk om al je verhalen en ervaringen weer te lezen! Lekker blijven genieten van de weekenden en alvast heel veel plezier in Australië, wat fijn dat pap,mams, je broer en Daphne bijna komen :) Have fun!!!! Dikke knuffel Amy

Grietje

Weer fijn om wat van je te horen Enya. Ik keek er naar uit. Wat een leuke verhalen en mooie foto's. Nog lekker genieten, gaat nu snel. Voor je het weet staat de familie op de stoep. Gezellig!

Tineke

Genieten van je verhalen en prachtige foto’s Enya!
Wat een super belevenis voor je.
Ik ben echt jaloers op dat prachtig mooi weer daar bij jou!
Blijf genieten!
Liefs

Marjan

Prachtige belevenissen. Geniet er nog maar van. Groetjes

Alie en Chris

Zo leuk om van je verhalen, belevenissen en prachtige plaatjes mee te genieten !
Maak nog veel meer van deze mooie herinneringen, geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active