enyavdwal.reismee.nl

Een hele verandering

Yea, Eindelijk aangekomen bij de familie. ! (nieuwe familie?? ja, mijn vorige familie besloot dat ze mij toch niet langer nodig hadden, want de moeder was wel genoeg hersteld en kon eigenlijk alles zelf wel weer doen, dus dat was voor mij het einde van dat gezin en een nieuwe procedure werd in werking gezet opzoek naar een nieuwe familie. Ik heb in eerste instantie nog gesolliciteerd bij verschillende kinderdagverblijven om daar te kunnen gaan werken, maar hiervoor heb je natuurlijk een policey document nodig en dat duurt 5 tot 6 weken voor je die in huis kan hebben en zeker met de kerstdagen in het vooruitzicht was dat niet echt een optie.. dus daar was mijn mailtje van de familie Ilton, die avond gelijk met de familie videobellen en dat voelde voor mij wel echt heel goed, wel een klein nadeel al mijn vrienden die ik net gemaakt had daar kon ik weer gedag zeggen want ik zou dan naar het zuidereiland gaan. Voor ik dit gesprek had nog even mijn stress een beetje weg halen en samen met Tessa naar het shakespear park gegaan voor een late lunch, early dinner walk picknick.

Maar ik moest nog even afwachten of ik het zou worden want ze hadden ook nog een gesprek met een andere au-pair. Zondag zou ik het horen, maar zondag niets gehoord.. Maandag gemaild, bleek dat het gesprek niet door ging en een dag verplaatst dus vanavond zou ik het horen, en ja daar was dan het woord dat ze voor mij gekozen hadden!

Dus opnieuw afscheid nemen, van een mooie plek, Ja, ik zou hier nog maar een week zitten.. dus moet het er ook nog van nemen, die zo gezegd zo gedaan. Ik zou dat weekend nog het beach house van de familie hebben dus samen met Tjerk hierheen geweest. Dit was vrij dubbel want je spreekt een hoop over Nederland, de mensen de vrienden etc.. maar het was toch wel weer prachtig om er zo uit te zijn en te genieten van alles om je heen en de mooie plekken die we hier kunnen zien.

van mijn vrienden die ik daar heb gemaakt (maar we zijn al plannen aan het maken dat ze deze kant op komen!:) ) en natuurlijk van de familie.

Dus ja, dat is een beetje in het kort hoe het ging...
Dan nu naar de positieve kant en hoe verging het mij de afgelopen week!

En wat voelt dit warm binnen komen, zoveel fijne familie om je heen!
Ik werd opgehaald van de Airport door Ben en Ashlee zelf, zo konden we al wat kletsen in de auto over het 1 en ander.
Ze wonen op een vakantiepark, een holiday park waar hun de eigenaar van zijn, bij aankomst eerst een rondje over het park en eventjes mijn kamer bekijken waar mijn plek zou zijn voor de komende maanden. Dit is bij de staff in het pand, en hier heb ik mijn eigen kamer en badkamer. verder allemaal prima op orde.
Eenmaal aangekomen thuis stonden de kids al bijna te wachten tot ik zou komen, en opa en oma waren er ook (die wonen ook op het park en zijn dus ook veel aanwezig hier). Vervolgens met ze alle gezellig eten, de kids komen zelfs al een beetje bij mij koekeloeren en zijn erg nieuwsgierig naar wie ik ben.

De volgende dag zou ik nog een dagje vrij hebben, de donderdag is meestal de dag dat opa en oma oppassen, maar ik vond het wel zo fijn om gelijk een kijkje te nemen in hun manier van leven, dus de oma heeft me de ochtend lekker op sleeptouw genomen. We hebben even een bezoekje gebracht aan de libary, en de playground off course.
S'middags moest Shay (Shaylyn, de oudste 10 jaar) nog een afsluitend toernooi doen voor haar rugby (kinderrugby) dus samen met de opa in de auto en hop naar het toernooi om te kijken hoe dat hier in ze werk gaat, ondertussen in de auto verteld hij mij van alles waar ik heen zou moeten gaan en wat overal te beleven valt!

Vrijdag mijn eerste werkdag, in de ochtend hebben we samen nog Layne (2) naar de kindy gebracht de laatstse dag voor de vakantie. Vervolgens toen we terug kwamen vroeg ik aan Sofia (5) wat zei graag wou doen vandaag en ze zei; naar Kaiteriteri hier is een heel mooi strand, grote playrgound en natuurlijk de flying fox (kabelbaan) Dus een mooi lunchpakketje mee en hup in de auto (ze hebben speciaal voor mij een auto aangeschaft zodat ik makkelijker overal heen kan, want waar ik eerst zat daar kun je veel wandelend doen en met de bus, maar hier rijden eigenlijk geen bussen dus je hebt wel een auto nodig, of een fiets dat is hier ook meer toegangelijk!).

We hebben genoten van onze ochtend samen, lekker beetje knus spelen en beetje kijken wie we zijn zo kon ik beetje kijken wie Sofia nu is, en zei wie ik ben. Afgesloten met een lekker ysblok op het strand.

Eenmaal terug kwam de papa terug naar het huis en die vroeg aan Sofia Do you like Enya? Sofie; Yes, No I love her!
Dat was voor mij het grootste compliment dat ik kon krijgen die dag en speciaal na die week! Dan weet ik weer waar ik het voor doe.

Vervolgens lekker weekend, De zaterdag heeft Ashlee mij meegenomen voor de laatste christmas shopping in Nelson. en daarna zijn we lekker gaan chillen bij de familie op het park.
De zondag heeft opa mij opnieuw mee op sleeptouw genomen, want elke zondag is hier een lokale markt (rommelmarkt? met goed stuff en wat minder goed stuff) en natuurlijk lekkere hapjes die je kunt kopen. Hierna was het even tijd voor mij om me terug te trekken ben ik even alleen het dorpje in geweest even kijken wat er verder valt te beleven hier. En vervolgens terug even tijd voor een fijn middag slaapje. Eenmaal weer wakker en fris weer terug naar de familie op het park, en met ze alle gezellig eten.

De maandag was weer een werkdag voor mij, de avond hiervoor zat ik nog even met Shay op de bank en hadden we het over bakken en dat we eigenlijk wel iets moeten maken voor kerst, dus op internet lopen sneupen wat ze precies wou gaan maken. de maandag lekker met ze alle boodschappen doen, en dan was de planning om dinsdag lekker te gaan bakken.
In de ochtend kwam Julie bij ons langs of we het ook leuk vonden om gezellig met hun mee te gaan naar het strand in Tahunanui. Ook een heel mooi strand, hierin kun je wel goed merken met eb en vloed. dat je zeker een eind moet lopen voor de zee wil je water hebben met vloed, maar is mooi veilig voor de kleine kindjes want je hebt een soort meertje in het midden wat droog komt te staan.

De dinsdag, vandaag was helemaal in het teken van bakken. Dit begon al in de ochtend want ze konden niet meer wachten om te beginnen. Dus gelijk om half 9 starten! en uiteindelijk waren we klaar om een uurtje of 1? Althans Shay ze had nogal veel werk te doen met het gene wat zei had uitgezocht.

En dan is het nu kerstavond voor mij, daarin staan ze hier niet bij stil eigenlijk het enige wat ze hier doen is eerste kerstdag, dus morgen ochtend ontbijt met wafels en pannenkoeken! en een hoop cadeautjes onder de boom.

Dus voor alle mensen die erg nieuwsgierig waren naar mijn eerste dagen bij de familie;; Ja wat kan ik zeggen ik kan van alles Genieten met een hoofdletter G!

Geniet van jullie mooie prachtige regenachtige koude kerst! Dan geniet ik hier nog eventjes van het fijne zonnetje, het zwembad en al het moois wat er nog meer bij komt kijken!


Reacties

Reacties

Manon

Zo fijn dat je aan het genieten bent! Ik mis je wel hoor!!!

Mirjam Letsch

Zo zeg! Jij staat niet stil! Moedig om weer zo ‘opnieuw’ te beginnen maar wat een fijne mazzel dat het zo uitpakt! Fijne kerst lieve Enya! Geniet van alle avonturen! ???

Grietje

Fijn dat je weer een leuke familie hebt gevonden Enya. Stoer opgepakt hoor! Leuk je avontuur te lezen. Het is idd regen hier, vast vreemd kerst in de zomer. Gezellige kerst met je nieuwe famile.

Madeleine

Natuurlijk wist ik het meeste al, maar heel leuk om het nu in verhaal vorm te lezen. Veel plezier lieverd, met Kerst en alles daarna. ??

Marjan

Was vast niet leuk om zomaar niet meer nodig te zijn bij het vorige gezin.
Gelukkig heb je weer een nieuw plekje.
Gek hè om zo in de warmte kerst te vieren.
Mooi cathedral Cave zijn wij ook geweest.
Fijne feestdagen en ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto’s

Elvira

Super leuk Enya! Fijne kerst nog!

Dieuwertje

Wat leuk om te lezen Enya! Lekker genieten van je nieuwe familie en de omgeving daar! Hele fijne dagen samen❤️

Amy

Zo zo, wat een avontuur weer en wat een vervelende situatie! Gelukkig heb je een nieuw leuk gezin gevonden en wat een leuke kids als ik het zo hoor! Lekker genieten daar ❤ Fijne kerstdagen en alvast een goede jaarwisseling gewenst!!! Dikke knuffel Amy

Theun

Je doet het top Enya! Tegenslagen zijn om te overwinnen. Al deze belevenissen, vergeet je je hele leven nooit weer.....

Ria van ‘t Veen

Hallo Enya,
Ik lees je verhalen hier in Mexico, waar ik al 15 jaar kom en nu al weer 5 jaar vier ik kerst bij mijn zoon en schoondochter en mijn 3 kleinzoons.
Het is leuk om te zien hoe anders dit gaat in een ander wereld deel. Wat heerlijk dat je weer een leuke familie getroffen hebt. Hoe jammer het ook is om je nieuwe vrienden achter te laten, je maakt vast weer nieuwe! Allemaal pareltjes van ervaringen maak je aan je eigen levensketting ! Fijne tijd daar!

Tineke

Enya, wat een feestje om jouw verhaal en je belevenissen daar te lezen.
Je bent een stoer mens hoor....zoeken naar een andere baan en weer zo’n fijn gezin vinden.
Het ziet er heel gezellig uit met die lieve kinderen en prachtige stranden.
Blijf lekker genieten!
Fijne jaarwisselling, die is eerder bij jou dan bij ons.....?
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active