enyavdwal.reismee.nl

Een week van huis

Zo daar zijn we weer,

Na een hele reis achter de rug gehad te hebben aangekomen in het hotel, geen idee hoe dat eruit zag het was namelijk nog maar net 6 uur in de ochtend.
Dus na eerst even lekker gekletst te hebben met het thuis front besloten om toch even 3 uurtjes te gaan slapen.
En om 7 uur s`avonds zou ik dan even skypen met Ruben want die vond het toch allemaal een beetje vreemd.
Maar ipv dat ik na 3 uurtjes de wekker hoorde en wakker werd heb ik de wekker uitgedrukt en ben ik door gaan slapen tot ik wakker werd van Ruben die belde..

Zo dat zou een lastig nachtje worden om weer in slaap te komen, dus besloten even in de buurt buiten te gaan wandelen, helaas was hier niet echt een optie voor en was het opnieuw alweer donker dus nog geen idee hoe het er nu daadwerkelijk uitzag waar ik was gestrand.
Dus dan maar opnieuw naar me bed, en een film opzoeken om die te gaan kijken.

De volgende dag ben ik dan is in de buurt gaan rond kijken, kijken wat er te beleven valt ik had op google maps gezien dat er een kinderdagverblijf in de buurt was dus ik was benieuwd hoe die er daar uitzien. Maar het schijnt dat die niet ook dicht zijn in de vakanties. Dus verder lopen tot een lokale supermarkt.

Eenmaal terug in het Hotel bleek mijn kamergenoot ook gearriveerd dus daar contact mee gehad en zij was lucky voor mij ook Nederlands dus eventjes iemand waar je gewoon mee kan communiceren.
Vanuit daar de andere au-pairs opgezocht en met hun overlegd of het leuk en gezellig was om s`avonds vast met ze alle te gaan eten, dit was best een beetje vreemd en awkward, je kent elkaar niet, iedereen beheerst de taal nog niet zo goed. De meeste au-airs kwamen uit Duitsland dus spraken onderling wel met elkaar. En er waren 2 fransen.
Op tijd naar bed en de volgende dag zou om 9 uur de oriëntatie beginnen. Dit was een lange dag volop informatie dus je moest je hoofd er goed bij houden wat je nu precies moest doen en goed luisteren naar alles.
De volgende dag hadden we EHBO en rijtheorie op de planning staan, dus dat nog eventjes door en dan eindelijk het moment waar zeker ik al bijna een week voor me gevoel op gewacht hebt, kennis maken met het gezin waar wonen ze hoe wonen ze.

Maar op dat moment wou het verkeer nog niet helemaal dat ik ze ging ontmoeten, ze hadden een taxi voor mij gestuurd dus die kwam mij ophalen, maar ja het was nogal spits uur dus over een rit wat normaal zo`n 45 minuten duurt was nu 2 uur.. zucht..
Maar uiteindelijk aangekomen bij het gezin dan open je je ogen en zie je wat je krijgt en hebt, werd warm onthaald door de moeder en was gelijk kletsen en doen, de andere au-pair was er ook nog maar die ging vrij snel weg nadat ik binnen was gekomen (die woont hier in de buurt).

Zo beetje kletsen met de host mam, en dat was fijn vertellen over bepaalde zaken hoe ik me voel etc etc.
Mia de oudste zou zaterdag 5 jaar worden, maar op vrijdag avond kwam papa thuis met haar verjaardagscadeautje kleine baby lilly (poesje) Dus de drukte kon niet op in huis en was een groot feest!
S`avonds nadat de kinderen in bed lagen even rustig kennis maken met de ouders hoe hun zijn hoe ik ben, waar ik vandaan kom wat de verschillende en de overeenkomsten zijn tussen het leven hier en ons leven in Nederland.
Het waren veel indrukken, dus uiteindelijk lekker naar bed. (ik heb mijn eigen ''huisje'' me eigen bed, bank en badkamer met alles erop en eraan waar ik me zo af en toe even lekker kan terug trekken)

Zo, ik heb voor alle kinderen zwemkleding meegenomen, uiteraard met de friesevlag!

Zo de volgende dag Mia is jarig 5 jaar pannenkoeken als ontbijt daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen haha, vervolgens zijn we s`middags lekker naar het strand gewandeld, s`avonds even samen koken en een taart bakken voor dessert.

Dan vandaag even op pad een beetje van het land kijken, naar een lokale market waar je naast het lokale eten ook lekker buiten kunt zitten met de kinderen en de kinderen kunnen spelen met natuurlijke materialen een mooie ''play ground''

Zo ja en dat brengt mij nu hier een hele week vol met indrukken, en dat zal voorlopig ook nog wel even door gaan.
Morgen met ze alle Mia naar school brengen voor haar eerste schooldag. en dan zien we weer wat de dag ons verder brengt.

See you the next time!

Reacties

Reacties

Eric

Je gaatt al Engels denkend schrijven, misschien als oefening leuk om het in het Engels te gaan proberen.
Ben alweer benieuwd naar je volgende ervaringen.

Tineke

Wat heb je een leuke start gemaakt in het gezin Enya. Fijn om te horen.

Grietje

Leuk om te lezen, Enya.
Maak mooie herinneringen!

Amy van der Kuil

Wat fijn om te lezen dat je een goede eerste week heb gehad! Ondanks het verkeer en de gesloten kinderdagopvang. Op naar de volgende blog :D Helaas zie ik de foto's niet die erin verwerkt staan, er staan kruisjes.

Kim

Gelijk in de drukte. Maar wel fijn zo'n warm onthaal :) op naar wat er nog meer gaat komen. Kan niet wachten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active